fredag 12 oktober 2012

Kandidatförklaring

Kanske lite sent, då säkert många redan lagt sin röst. Jag har dock alltid förspråkat att vi ska vara öppna med vad vi står för och varför vi "förtjänar" att vinna något val. Nu är det val av ombud till nästa Socialdemokratiska kongress och jag kandiderar för valkretsen Filipstad-Storfors-Kristinehamn, där två ombud ska väljas.

En röst på mig är, som alltid tidigare, en röst på ett engagemang. Jag älskar att läsa och sätta mig in i kongresshandlingarna och få gå igenom motioner i alla möjliga ämnen. Jag har varit på tre kongresser nu och har börjat få en hel del mycket goda kontakter. Att få vårda dessa kontakter vidare anser jag som värdefullt, inte bara för mig personligen, utan för både Östra Värmland och Socialdemokraterna i stort. Bra kontakter är viktigt när stora och små frågor ska behandlas.

Som ombud under 35 år (sista chansen för det, nästa kongress är jag äldre än så) har jag på de senare två kongresserna ingått i ett litet nätverk för unga ombud som har haft extra stöd och kontakter med SSU.

Jag älskar bredden i ämnen som behandlas under en kongress och sätter mig gärna in i många helt olika frågor, samtidigt finns det självklart frågor jag är mer intresserad av, frågor där mina kunskaper är större och frågor där jag känner att jag kan göra större nytta. Det handlar framförallt om frågor kring småföretagande (driver eget företag), ekonomi/näringsliv/arbetsmarknad(arbetar som ekonom), skola/utbildning (Ledamot i Skolnämnd, småbarnsförälder och väldigt intresserad) och förstås frågorna som jag ständigt arbetar med om att utveckla våra budskap, särskilt skriftliga budskap.

Jag belyser gärna de saker där jag ofta uppfattas som att jag "sticker ut" i Socialdemokratin, alltså mitt företagande. Under de senaste kongresserna har vi tyvärr varit få ombud som har egen erfarenhet av småföretagande. Ombuden behöver finnas från många olika områden, det är när vi är många med olika erfarenheter som vi kan ta de bästa besluten. Då måste vi ha både läkare, lastbilsförare, kockar, lärare, ekonomer och arborrare. Vi kan alla lära av varandra och lära tillsammans.

En röst på mig är en röst på någon som kommer att göra sitt allra bästa för framtidens Socialdemokrati.


PS. Vill gärna lägga ett tips på en kandidat från Arvika för de som har möjlighet att rösta där,  Kenneth, som i likhet med mig "varudeklarerat" och som är en mycket klok kille som jag gärna skulle träffa på kongressen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar