onsdag 26 oktober 2016

Då är jag på plats

Under en härlig morgonjoggingtur på gatorna i Washington DC fick jag se Vita Huset, Lincoln Memorial, Arlingtonkyrkogården, Pentagon (på lite distans), Thomas Jefferson Memorial, Washington Monument (den höga obelisken) och Kapitolium och en massa andra andra mer eller mindre kända byggnader. Det fick mig verkligen att känna mig motiverad till kampanjandet.

När jag sedan skulle ta tåget till Philadelphia slog mig en tanke, jag har ingen som helst koll på hurdana tågen i USA är. Innan dagens tågresa hade jag bara två referenser till tåg i USA, Dagny Taggarts järnväg (från Atlas Shrugged/Och världen skälvde) och järnvägen som kämpade sig västerut i böckerna om Laura Ingalls (Lilla huset på prärien). Nu i skrivande stund inser jag också hur många tåg som varit med i olika cowboy-filmer o liknande också. Tåget jag åkte de knappa två timmarna till Philadelphia med hade dock klart fler likheter med svenska X2000 än med de gamla tågen jag hade en relation till.

På plats på kontoret i Darby, strax utanför Philadelphia, fick jag en genomgång av vad som ska göras inför och under valdagen och jag började ringa lite samtal för att samla folk inför helgens dörrknackning. Väldigt kul att äntligen få träffa gänget på plats och nu är det som så länge varit så avlägset helt plötsligt nu, jag är här och det händer nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar