onsdag 19 oktober 2016

Debatt och donation

Har bäddat i soffan ikväll igen, dags för den sista debatten mellan Hillary och Donald. Det har varit mycket intressanta debatter hittills och jag tror inte att det blir annorlunda med denna. I det senaste har tycks Donald ha börjat inse att det inte lutar åt hans håll och därför kört en hel del med att valet är riggat (om han inte vinner vill säga). Det är en mycket obehaglig utveckling och givet de kommentarer jag läst så är det ytterligare börda han lägger på lasset kring både politikerförakt och den spricka som finns mellan människor.

Torsdag kväll har jag fått äran att presentera lite kring valet hos Kristinehamns Arbetarekommun. Jag ska beskriva lite om varför jag åker iväg och om hur valet fungerar har jag tänkt. Mest för att göra det intressantare för alla att följa det som händer under de sista veckorna innan det blir bestämt vem som ska få kalla Vita Huset sitt hem de närmaste fyra åren.

Många har frågat mig om jag varit iväg, eller om jag inte åkt än. Jag svarade länge att det var länge till, men nu måste jag erkänna att nu känns det inte som att det är så länge kvar längre. På tisdag (25e oktober) sätter jag mig på planet, 26e börjar kampanjandet på plats för min del. Bland de jag pratat med har det funnits många som tyckt att det är helt stolligt att ge sig iväg så här och visst är det lätt att hålla med om det på sitt sätt. De allra flesta har dock varit stöttande och tycker att det är för en god sak, vilket är min huvudpoäng. Jag uppfattar att jag gör det för att det är något jag tror på. Några av dessa har också velat bidra på något sätt och jag har uppskattat alla positiva kommentarer och tar gärna emot fler sådana. De som inte bara vill ge det som är gratis har jag nu försökt ordna en möjlighet att skänka pengar till mitt kampanjande. Det är ingenting som jag tjänar något på, alla insamlade pengar går till de kostnader jag har för resa och uppehälle.  Skulle det bli pengar över, så skänker jag dem antingen till kampanjen (om jag får, inte säkert att jag får bidra med pengar dit som icke amerikanske medborgare), eller till något annat lämpligt välgörande ändamål. Så känner du att du vill bidrag med mer än vänliga ord, klicka på knappen nedan för att skänka en slant, eller swisha pengar på 0723-707418.

Summa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar