måndag 16 januari 2012

Citat

"Our lives begin to end the day we become silent about things that matter"- Martin Luther King, Jr.

Egentligen kanske jag inte behöver skriva mer. Jag gör det ändå. En kompis skickade mig det citatet för en stund sedan och det är precis där mina tankar hamnat mycket på sistone. Det är tufft att inte tystna. Att stå upp för det jag tror på är inte alltid så lätt som jag skulle önska.

Jag är bättre på låttexter än citat och det är en låt med Dido som fastnat i mitt huvud;
"This land is mine, but I let you rule. I let you navigate and demand, just as long as you know, this land is mine".
Även den känns otroligt träffande, både vad gäller landet, kommunen eller i stort sett vilken fråga som helst. Makten är folkets, inte ledarnas.

"I won't back down"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar