söndag 1 januari 2012

#Nystart

Inget nyårslöfte, bara en bra brytpunkt. Det är alltid lättare att börja något vid någon sorts naturlig punkt. Ett sätt att börja då är förstås att sammanfatta året som gått, vilket jag inte kommer att göra. Historia kommer förstås upp vid många tillfällen i framtiden, då historien i allra högsta grad påverkar både vårt idag och vår framtid, som en sammanfattning just nu är jag mer tveksam till dess nytta. Med tanke på året som varit, politiskt och ekonomiskt, kanske det också känns bäst att bara få stänga de böckerna och påbörja något nytt.

Några förutsägelser då kanske? Tidningarna fylls av både krönikor och förutspåelser. Jag är ingen spåherre och avstår även från det mesta av sådant. Jag lever dock i tron att det viktigaste vi kan ha är framtidshopp, en tro på framtiden. Kan vi inte förmedla det till våra barn, hur kan de då någonsin få växa upp i en lycklig värld?

Utan att direkt göra någon djärv förutsägelse, så gissar jag att ett tv-program som beräknas sändas om drygt två veckor kommer att färga bloggen under en tid. Uppdrag Granskning kommer då att ha ett program som handlar om Kristinehamn och om beslut som jag varit delaktig i.

I övrigt får det bli lite som andan faller på, förmodligen en hel del Kristinehamns-politik, nationell politik och ekonomi på alla nivåer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar